genom testad

idag vaknade jag i lagom tid, och precis när jag slagit upp ögonen kikar pigan in i sovrummet och undrar om jag villl ha te och macka till frulle. Hon kan få sova över oftare när det blir så lyxigt.
efter det kollade jag på vår termometer och det stod på den att det var -23 ute och jag drog på mig alla kläder jag hade för att traska bort till arbetsförmedlingen. termobraller tjockaste jackan mössa vantar och allt man kan tänka sig, kliver ut och inser att den terometern vi hade gick fel med ungefär 15 grader. Hujedamej vad varmt det var när jag gick till ams. Och personen i fråga som jag hade möte med undrade om jag hade vandrat långt p.g.a. alla kläder.

Snabbt hem efter det och sedan köra till karlstad för att på Clarahälsan göra alla världens olika tester inför tjänsten på SJ. Fick gå in på toan och hon tejpade för spolknappen och blandaren på handfatet färgade vattnet i toan och lyssnade med stetoskop genom dörren när jag pissade. Där är det inte lätt att fuska med ett urinprov där inte. Så är nu drogtestad mot det mesta, har kollat blodsocker blodtryck färgseende syn axlar och rygg lungor. Och när jag skulle testa hörseln så gick brandlarmet i hela karolinen så det var bara att kuta ut och stå där brevid läkaren och nicka och se glad ut ungefär. Sen in igen och testa hörseln där jag sedan satte alla rätt på alla frekvenser.

Känns spännande och få se om man kanske får tjänsten efter alla dessa tester.

Mys hemma i karlstad hos familjen ikväll för att sedan dra till mormor och morfar i sunne imorgon med brorsan. På måndag åker min bror. Kommer sakna han massor när han är borta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback