solsken och tystnad

idag har det varit en lugn dag och jag känner mest bara för att sitta i soffan för att samla energi till att baka pepparkakor och göra köttfärssås..
Mycket har hänt det 2 senaste veckorna. Jag väntar just nu på mitt intyg som säger att jag är allergisk mot blommor, jag har sagt upp mig från jobbet och jag har blivit sambo med julia. Mycket tankar mycket runt om som gör att man inte hinner orkar eller vill skriva. Men nu vill jag skriva av mig lite igen.
Vi har haft en riktig kul inflyttningfest i helgen då lägenheten var packad med människor fram till halv sex på morgonen. Och man ska väl aldrig sluta förvånas, när jag på söndag förmiddag ska ta upp lite underkläder ur min låda under sängen och finner massa öl där.. Någon skulle tydligen gömma dem där så att ingen hittade dem och tydligen gömde även personen vart han själv hade lagt dem. Jag vaknade i alla fall till med ett gott skratt.
Första gången i mitt liv som arbetslös är helt okay jag tycker faktiskt att det är kul och söka jobb. Men just nu är det bara att hoppas på att försäkringskassa godkänner mitt intyg och min allergi som arbetsskada, men det ska nog inte vara några problem. Allt löser sig och det är tur att man inget vet om det som ligger framför.
Så den senaste veckan har jag varit hemmafru i vår lägenhet. Tvättar, städar, bakar, lagar mat och spikar. rätt skönt både för kropp och själ att få andas lite. så om någon där ute är fika sugen eller pratsugen så är det bara att titta förbi.. dörren står alltid öppen för mina kära vänner.
imorgon blir det sjukgymnasten för axlarna och ryggen
ha de

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback