JOBB

Idag har det varit en ytterst bra dag.
Vaknade till liv tidigt och gick upp och mejlade till min kontaktperson på arbetsförmedlingen och berättar vad jag har gjort och fick ett svar tillbaka där det stod "kanonbra". Lite glädje i maggropen. Sedan ringde Mia och sa att hon hade fått jobb om hon hade haft körkort på hemtjänsten. Så jag ringde upp på en gång och frågade om hon ville ha mina papper så skickade över de på mejlen. 2 timmar senare ringer hon och undrar om jag kan börja gå bredvid nästa vecka. Så onsdag och Torsdag nästa vecka jobbar jag och det känns bara såå bra. Äntligen något annat och inte massa blomskit som jag är så trött på att jag spyr.
Sedan blev det en tur på stan med Mia. På kvällen kom Sjöquist och min familj och så har vi pysslat och pysslat och pysslat. Så nu har vi så många fina julkort och grejer. Börjar verkligen få lycko Jul i hela kroppen och ångesten släppte lite nu när jag har fått lite jobb också. Det är med att gå utan minsta krona i inkomst i tre månader är liksom inte det lättaste. Men det löser sig alltid och hittils har det ju gått så bra sååå..
Imorgon blir en lung och härlig dag, då jag ska gå till biblioteket och hyra mig lite engelska böcker och krypa ner i soffan och kolla på snön som faller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback