ordning och reda

nu så har min söstaste vän Julia hjälpt mig med att få lite ordning och reda på min sida. Tycker själv att den blev kanon! Tack stumpan.
Dagen har gått, dagen var seg, men nu är det redan kväll. Konstigt det där.

Har funderat lite de senaste dagarna vad jag ska försöka ha som tema på bloggen denna gången. Förra bloggen bestod mest av tankar, funderingar och allt möjligt. Är ju en de som snurrar i huvudet på en och istället för att tjata ut vännerna med snacket kan man ju alltid skriva ner det här, så får de som vill läsa.

Har den senaste tiden, det senaste halvåret mått riktigt riktigt bra. Har nog aldrig känt mig så trygg och säker i mig själv som jag gör nu. Under uppväxten och barndomen var jag en person som inte visste vem jag skulle bli eller vem jag var, mådde inte bra psykiskt och visste inte hur jag skulle ta mig ur det. Nu 22 år gammal så är det som om allt har fallit på plats. Jag är och försöker vara bara jag och ingen annan och jag känner mig trygg i det. Jag har alla underbara älskade vänner runt om mig som jag vill ha och jag lever det liv jag vill leva.

Har även på sista tiden funderat mycket på hur vuxna utbildade pedagogiska lärare, kuratorer, skolsköterskor bara kan skita i och köra över ett barn som på alla plan mår dåligt och som visar att det mår dåligt. Känner både frustration och besvikelse över vad man fick gå igenom själv på skolan utan hjälp. Man fick det stöd och den hjälp man behövde hemmifrån, men säger en lärare att det inte är något och att allt är bra vem ska man då lyssna på? Att man senare, äldre och mer välmående pratar med en av de lärare man haft och den uttrycker sig efter att man berättat sin historia "vi förstod att det va så med dig, det liksom märktes". Vad säger man då? ah men va bra att ni förstod det, Men varför i helvete gjorde ni inget då??? men men jag är glad att jag kom ur den där cirkeln själv och att jag idag mår bra och lever.

Om jag inte hade gått igenom det jag gjort hade jag inte varit den jag är idag, och så sett är jag glad för den skoltid jag fick. Även om det hade varit skönt att någon gång någon kväll få somna utan tårar i ögonen.



Familj, Vänner, Musik <3

nu får det nog vara bra för idag

Sov gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback