Downunder Shiraz Cabernet Sauvignon (nr 6400)

Down Under

Rött vin Fruktigt och Smakrikt

gårdagens vin.
AustralienUrsprungAustralien
  • Årgång2009
  • Alkoholhalt13,0 %
  • SockerhaltMindre än 5,0 gram/liter
  • AnvändningServeras vid cirka 16° C till grillade rätter av fågel eller gris.
  • SmakFruktig, aningen bränd smak med inslag av skogsbär, lakrits och vanilj.

    Förpackning Flaska (750 ml)
    Förslutning Skruvkapsyl
    Kr/lit (65,33)
    Pris 49,00


    Började min vinresa med det sämsta vinet ever tror jag. Kommer inte rekomdendera detta. Eftersmaken var som en sur mögglig gegga som fastnade i gommen. Jag brukar klara av att dricka de mesta vinerna men med detta gav jag upp efter några klunkar. Får se om jag stöter på något mer spännade ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback