Djup

Jag är inne i en period då ja tänker mycket på livet. Kanske för att de just händer mycket i livet nu. Mer och mer funderar JS på de saker som ka ångrar att ja INTE gjorde och tankarna på att ja aldrig får chansen att göra ett nytt val för den tiden det livet är förbi. 
Det Ja ångrar mest på ett sätt är mitt första yrke florist. Det kanske låter märkligt men dom nittonåring tagit studenten på en tor och går på schema direkt på måndagen efter, då blir man allt vuxen lite för snabbt. 
Om ja inte hade valt den utbildningen kanske jag hade vågat förverkliga min dröm om att jobba somreseledare i Grekland och övervinna min rädsla för att vara långt från familjen och framförallt rädslan för andra språk. 
Jag kommer aldrig kunna göra om det valet, för nu har ja en familj och ja skulle aldrig lämna den. Men de blir lite sekämmande när man funderar och än en gång inser att livet pågår nu, det är de dagar som passerar och det är nu ja har möjlighet att göra saker som ka slipper ångra om tio år art ja INTE gjorde. 

Jag blir också lite rädd när vi nu också är inne i ett fruktansvärt gött flyt, när kommer bromsen? Om tre veckor flyttar vi till drömhuset som  vi längtar så till, vår dotter har endast varit sjuk en gång sen hon föddes och allt bara rullar på och fungerar som de ska. Vi får ha våra familjer nära friska och i livet. 
Jag är så jävla tacksam och jag lovar mig själv att ja måste ta vara mer på dagarna och hitta på massa roliga saker och vissa dagar bara mysa på mattan med Amelia. Huvudsaken är ju att ja gör saker vi mår bra av och bygger våra liv tillsammans. 

Japp idag blev de lite djupt, men vissa dagar måste de va få de också faktiskt. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback